В рамкам проєкту "Завжди поруч"
Як гратися з тривожними дітьми
На початкових етапах роботи з
тривожною дитиною треба керуватися такими правилами:
· включення дитини у будь-яку нову
гру має відбуватися поетапно. Нехай вона спочатку ознайомиться з правилами
гри, подивиться, як у неї грають інші діти, і лише потім, коли сама захоче, стане
її учасником;
· необхідно уникати змагальних
моментів та ігор, у яких враховується швидкість виконання завдання, наприклад,
таких, як «Хто швидше?»;
· якщо ви вводите нову гру, то
ліпше проводити її на матеріалі, вже знайомому тривожній дитині, щоб вона не
відчувала небезпеки від зустрічі з чимось невідомим. Можна використовувати
знайомі малюнки, картки, частину інструкції або правил із гри, в яку дитина
вже грала багато разів;
· у колективні ігри три ножну
дитину можна запрошувати, якщо вона почувається достатньо комфортно, а
спілкування з іншими дітьми не викликає у неї особливих труднощів;
· ігри із заплющеними очима рекомендується
проводити лише після тривалої роботи з дитиною, коли вона сама вирішить, що
може виконувати цю умову;
· працюючи з тривожними дітьми,
треба пам'ятати, що стан тривоги, як правило, супроводжується сильним
напруженням різних груп м'язів. Тому релаксаційні і дихальні вправи таким
дітям просто необхідні.
Вправа «Царська сім'я»
Мета: підвищити самооцінку та
власну значущість учасників.
Тренер пропонує учасникам
об'єднатися у чотири підгрупи, кожна з яких має зобразити за допомогою
пантоміми певну «сімейну фотографію». Потім роздає картки із завданням зобразити:
царську сім'ю;
сім'ю всесвітньо відомого
ученого;
сім'ю «нових українців»;
сім'ю кінозірки.
Підгрупи по черзі представляють
«сімейну фотографію». Решта учасників намагається відгадати, хто «зображений
на фото».
Тренер проводить обговорення у
колі. Під час обговорення учасники по черзі відповідають на запитання: «Що ви
відчували під час виконання вправи?».
Вправа «Ліфт»
Мета: навчити учасників знімати
м'язове напруження.
Тренер: Покладіть долоню на
живіт. Уявіть, що живіт — це перший поверх будинку. Трохи вище — шлунок — це другий поверх. Потримайте там
долоню. Тепер покладіть її на груди й уявіть, що це — третій поверх. Приготуйтеся, ми
починаємо «поїздку на ліфті». Вдихніть через ніс повільно і глибоко — так, щоб повітря дійшло до
першого поверху — до живота. Затримайте подих. Видихніть через рот. Зробіть це так, щоб
повітря піднялося на один поверх вище — до шлунка. Затримайте подих.
Видихніть через рот. Видихніть і «підніміть ліфт» ще на один поверх — до грудей. Затримайте подих.
Видихніть через рот. Під час видиху ви відчуваєте, що напруження та хвилювання
виходять із тіла, немов із дверей.
Вправу слід виконувати стоячи.
Подих затримувати на 2 — 3 секунди.
Вправа «Закінчи речення»
Мета: підвищити самооцінку
учасників.
Тренер пропонує учасникам стати
кружка і по черзі продовжити речення: «Я вмію...» (перше коло), «Я зможу...»
(друге коло). Коли учасник вимовить закінчення фрази, усі йому аплодують.
Вправа «Комплімент»
Мета: підвищити самооцінку та
власну значущість учасників.
Тренер пропонує учасникам стати у
два кола — внутрішнє і зовнішнє — обличчям одне до одного. Кожен учасник із зовнішнього кола має сказати
комплімент учаснику, який стоїть навпроти нього у внутрішньому колі. Потім за
сигналом тренера кожен учасник із зовнішнього кола робить крок вліво (за
годинниковою стрілкою), опиняючись навпроти наступного учасника із внутрішнього
кола, щоб зробити йому комплімент і т. д. Так учасники зовнішнього кола
рухаються за часовою стрілкою, а внутрішнього — стоять на місці. Потім учасники
внутрішнього і зовнішнього кола міняються місцями.
Немає коментарів:
Дописати коментар