Наші канікули
Співпрацювати в команді, згуртування в колективі, разом працювати над одним проєктом – це про нас. Канікули, це час для тимбілдингу з осінньою окрасою. Природа, спілкування, однокласники, як цього не вистачає під час дистанційного навчання. Тому ми вирішили зустрітися та провести якісно свій час.
З ДНЕМ УЧИТЕЛЯ!
ВІТАННЯ НАШИХ ХЛОПЦІВ
Виховна година "Правила поведінки дітей на дорозі в темний або світлий час доби"
Перший урок
ОБИРАЄМО ЩАСЛИВЕ МАЙБУТНЄ
Ми намагаємось бути вдячними ЗСУ:
Наша вчителька
УЧНЯМ ПРО КУЛЬТУРУ ПОВЕДІНКИ
Представлена на розсуд читачів часопису інформація є коротким викладом правил хорошого тону. Ці правила повинна опанувати кожна людина, тому що вміння поводитися в суспільстві не є вродженим, а виховується протягом життя.
Вихована людина повинна володіти:
— культурою мовлення, що припускає не тільки її граматичну і стилістичну правильність, але й відсутність вульгарних слів(не простонародних);умінням чітко і точно викладати свої думки, щоб їх правильно могли зрозуміти оточуючі, говорити без застосування нецензурних виразів і слів-паразитів, які засмічують мову;
— елементарною ввічливістю, що припускає уміння вітатися і прощатися, бажати іншій людині доброго ранку і спокійної ночі, здоров’я і приємного апетиту, дякувати за допомогу чи послугу, говорити «будь ласка», коли просиш про що-небудь, і вміти говорити слова вибачення, якщо неправий чи заподіяв занепокоєння кому-небудь;
— умінням розмовляти і підтримувати бесіду, бути хорошим співрозмовником, а отже, добре знати предмет розмови, тобто розуміти, про що говориш, і викладати власні судження не тільки правильно, а й цікаво, без словоблуддя;
— умінням керувати своїми емоціями. Вихована і культурна людина ніколи не показує свого поганого чи дуже хорошого настрою оточуючим. Гарні манери передбачають, що їх власник ані словом, ані дією, ні поглядом не покаже свого роздратування чи невдоволення, а кращим способом приховати в собі неприємні емоції є доброзичливість, увага, вміння вислухати співрозмовника, допомогти йому в разі потреби. Дуже цінується в етикеті усмішка;
— тактовністю, що, за словами Ремарка, полягає у здатності не помічати помилок інших і не займатися їхнім виправленням. Такт допоможе вийти зі скрутного становища і дозволить справити на оточуючих приємне враження;
— умінням правильно поводитися в громадських місцях, дотримуватися охайного зовнішнього вигляду.
1. ЗНАЙОМСТВО, ВІТАННЯ
Зведення правил, що регламентує знайомство і вітання, є досить великим, але в цілому ці загальноприйняті правила однакові й обов’язкові для всіх. Спілкування починається зі знайомства. А щоб познайомити людей, їх необхідно представити один одному. При цьому необхідно дотримуватися таких правил:
— молодшого за віком представляють старшому;
— особу, яка займає невисоке становище, — більш високопоставленій;
— новоприбулого — тим, що зібралися;
— чоловіка завжди представляють жінці(крім тих випадків, коли чоловік є офіційним главою держави, членом королівської родини або церковним ієрархом);
— неодруженого чоловіка представляють одруженому.
У ділових стосунках вік і стать відіграють меншу роль, головне — яку посаду займають ті, хто знайомиться.
При неофіційному знайомстві говорять: «Сергію, хочу представити тобі мого друга Олега».
Якщо вас кому-небудь представляють, підніміться і намагайтеся дивитися людині в очі. Сидіти в цьому випадку можуть тільки жінки і хворі люди.
Вітаючись зі знайомими на вулиці, необхідно зробити легкий уклін(нахил голови, але не всього торса)і обов’язково вийняти руки з кишені.
Коли люди представлені один одному, вони вважаються знайомими і при наступних зустрічах(залежно, звичайно, від стосунків, які встановилися між ними)вітають один одного. У країнах Європи, звичайно, дотримуються наступних правил вітання: жінку вітає чоловік; старшого за віком — молодший. І, на відміну від Індії, де на знак вітання складають руки разом і притискають їх до грудей, у Європі прийнято рукостискання як символ, зміст якого полягає в тому, що люди, які стискають один одному праві руки, показують: у них немає зброї, їхні наміри чисті.
Для рукостискання першим подає руку той, кому представили нового знайомого: жінка при знайомстві з чоловіком протягає руку першою, начальник — підлеглому, старший за віком — молодшому(це правило поширюється і на давно знайомих людей).
Рукостискання зазвичай супроводжується репліками: «Дуже приємно», «Радий вас бачити»; в англомовних країнах вимовляють: «Як поживаєте?». Жінка може не протягати чоловіку руку, але якщо він зробив це першим, зобов’язана відповісти тим же. Жінка, вітаючись, може не знімати рукавичку. Якщо чоловік вітається з жінкою в рукавичках, свою він може теж не знімати.
Школяр, підходячи до ліфту, обов’язково вітається з людьми, які очікують ліфт. Коли двері ліфта відкрилися, першим до нього заходить чоловік(ліфт — це зона підвищеної технічної небезпеки).А от виходити з ліфта чоловік повинний останнім, пропустивши перед собою дитину або жінку.
Той, хто входить до ліфта, повинний сказати: «Доброго дня», «Доброго ранку», «Доброго вечора». Той, хто ввійшов до ліфта, повинен, вітаючи присутніх, стати до них обов’язково боком, але ні в якому разі не спиною! Якщо ліфт переповнений, слід стати обличчям до всіх, повертатися спиною непристойно.
Кожне знайомство, кожна зустріч неминуче завершуються прощанням. Якщо ви збираєтеся йти, потрібно дочекатися паузи в розмові і, вставши, сказати співрозмовникам: «До побачення. Сподіваюся, ми ще зустрінемося». Можна і більш лаконічно: «Рад був побачитися з вами». Люб’язні співрозмовники відповідають, що вони також були ради зустрічі.
Залишаючи людей незнайомих, навіть якщо ви були їм представлені, досить просто кивнути, усміхнутися і піти. Не потрібно намагатися, щоб кожний із присутніх помітив, що ви прощаєтеся. А йдучи з багатолюдної вечірки завчасно, ви зобов’язані зробити це непомітно, не привертаючи уваги інших гостей. Попрощайтеся тільки з господарями. Справа в тому, що ваш відхід може підштовхнути й інших гостей піти завчасно.
Категорично забороняється простягати руку через стіл. Це неприпустимо не тільки в робочому кабінеті, не слід робити цього ні в гостях, ні в кафе. Вітатися зі своїми знайомими, друзями, з керівниками чи старшими через стіл неввічливо.
Не можна зарозуміло відповідати на вітання. Неприпустимо стояти боком чи спиною до тих, хто вас вітає, завжди потрібно повернутися обличчям до них і усміхнутися.
Вправа «Абетка гарних слів»
Мета: формування вміння позитивного спілкування.
Знайдіть та промовте добрі, красиві слова на певну літеру алфавіту.
https://learningapps.org/display?v=pe9371g6j21
Вправа «В гостях у Всезнайки»
Мета: навчити учасників отримувати потрібну інформацію від ровесників та систематизувати знання, набуті у повсякденному спілкуванні.
Хід вправи
Учасники за бажанням виступають в ролі «Всезнайки», тобто людини, яка може поділитися своїми знаннями та досвідом щодо культури мови (як говорити), культури бесіди (до чого прагнути, чого уникати); культури поведінки (як себе поводити під час спілкування). Учасники задають питання або представляють проблемну ситуацію, яку необхідно вирішити.
Обговорення:
Чи важко вам було відповідати на запитання?
Що нового ви дізналися під час цієї вправи?
Вправа «Подаруй квітку»
Мета: формувати уміння знаходити спільну мову з однолітками, висловлювати прохання.
Хід вправи
Ведучий дає одному учаснику квітку та говорить, що цей учасник може подарувати її тому, хто найкраще його попросить. Зміст прохання має бути щирим, ввічливим, змістовним і обов’язково аргументованим, необхідно вживати слова ввічливості, використовувати міміку, жести, інтонацію.
Обговорення:
Чому ти зробив саме такий вибір?
Як потрібно переконувати, щоб не образити людину?
Вправа «Я хотів би, щоб про мене казали»
Мета: підвищення самооцінки учасників групи, їх налаштування на позитивне сприйняття один одного.
Хід вправи
Кожен по черзі говорить фразу, яка розпочинається зі слів: «Я хотів би, щоб про мене казали ....» (наприклад: що я добрий, ввічливий, вмію дружити і т. д.).
Немає коментарів:
Дописати коментар