Положення
про кабінет практичного
психолога в закладах освіти
І.Загальні вимоги
до оформлення кабінету
психологічної служби
Для роботи шкільного
психолога необхідний кабінет,
розташований в доступному для відвідувачів місці. На вхідних дверях необхідно
встановити табличку «Психолог» і вказати часи прийому з особистих питань. Часи
прийому необхідно узгодити з розкладом занять та позашкільних виховних заходів
закладу, затвердити у директора СЗШ, ДНЗ або ШДС.
Під кабінет психолога бажано
відвести світлу кімнату площею не менше 12м² з необхідними меблями: стіл
письмовий та журнальний, 1-2 стільці, 2-3 крісла, стінка для зберігання книг,
методичних та допоміжних матеріалів, бланків, методик, архіву. В кабінеті
необхідно мати: сейф, магнітофон, калькулятор, секундомір, по можливості
комп’ютер, відеокамеру, телефон.
Приміщення бажано декорувати
кімнатними рослинами, акваріумом та іншими предметами, що створюють затишок,
спокійну, приємну атмосферу для спілкування.
Доцільно мати поруч приміщення
близько 30м² для проведення групових занять – ігор, соціально-психологічних
тренінгів, відео тренінгу, корекційно-розвивальних занять. В приміщенні для
групових занять бажано мати гімнастичні палиці, іграшки, матеріали для творчих
занять(папір, клей, пластилін, природні матеріали тощо).
Психолог повинен мати в своєму
розпорядженні достатню кількість предметів канцелярського призначення: папір,
олівці, фломастери, скріпки, ластики, фарби, пензлики, пластилін.
ІІ. Загальні вимоги
до організації робочого місця
психолога
Всі матеріали і документи, з
якими працює психолог доцільно поділити
на три категорії з метою систематизування всіх напрямів та форм роботи, ефективнішої її
організації.
Документи практичного психолога
закладів освіти можуть бути поділені на категорії:
§ обліково-реєстраційні;
§ довідково-інформаційні;
§ для службового
використання.
1. Обліково-реєстраційні документи:
-
паспорт кабінету (облік матеріальних цінностей
психологічного кабінету);
-
журнал реєстрації виконаних робіт;
-
картотека психологічної літератури, методичних
матеріалів, текстові варіації застосованих методик.
2. Довідково-інформаційні документи:
-
керівні, нормативні, методичні матеріали Міністерства
освіти і науки України, міських та районних управлінських служб (Положення про
психологічну службу, Етичний кодекс психолога, Декларація прав дитини,
функціональні обов’язки психолога тощо);
-
план роботи на рік, місяць, щотижневий;
-
календарний план та розклад уроків (факультативів),
тренінгів, корекційних та розвивальних занять на півріччя;
-
література з питань психології, в тому числі періодичні видання;
-
режим роботи психолога, затверджений керівником освітнього
закладу;
-
журнал попереднього запису на індивідуальні та групові
консультації;
-
тематика виступів, доповідей на педрадах, нарадах при
директорові;
-
матеріали звітів про виконану роботу;
-
навчально-тематичні плани роботи з батьками, вчителями,
учнями;
-
тексти доповідей, матеріали науково-практичних семінарів,
конференцій, нарад.
3. Документи для службового використання:
-
журнал реєстрації індивідуальних консультацій;
-
індивідуальні картки психолого-педагогічного обстеження;
-
протоколи діагностичної, корекційної та тренінгової
роботи;
-
матеріали психолого-педагогічного консиліумів і
медико-психолого-педагогічних комісій;
-
тексти тестів, опитувальників, анкет, бланки методик,
матеріали тестових обстежень;
-
наочно-демонстраційний та роздатковий матеріал (плакати,
слайди, ігри, таблиці тощо).
Доступ до документації
категорії 1,3 регулюється психологом, а
до документів категорії 2 – забезпечений всім бажаючим. Додатково психологу
рекомендовано мати:
-
список телефонів всіх членів педколективу;
-
список спеціалізованих центрів і консультацій
медико-психологічного профілю, в тому числі телефону довіри;
-
телефон районної соціальної служби по роботі з молоддю;
Немає коментарів:
Дописати коментар